VR bril laten bedrukken voor stichtingen

Als stichting is het belangrijk om de missie duidelijk zichtbaar uit te dragen, hierbij is het onoverkomelijk dat je moet werken aan marketing en promotie. Daarbij wil je met een minimale investering een maximaal rendement behalen, dat is niet alleen goed voor de doelstellingen die je wilt bereiken, het is ethisch gezien ook een verantwoorde manier van werken. Je moet als stichting met je tijd meegaan, en een grote doelgroep aanspreken. Daarom is een VR bril laten bedrukken voor stichtingen in praktijk al een groot succes gebleken. Kartonnen VR houders voor smartphones laten bedrukken is betaalbaar en het levert veel aandacht op voor de stichting. Wat is een VR bril en hoe kun je deze het beste inzetten in het belang van de Stichting? Je leest het op deze pagina.

 

Wat is een VR bril?

VR staat voor Virtual Reality, met een speciale viewer op je hoofd lijkt het alsof je in een andere wereld bent. Het werkt met twee lenzen, een beeldscherm en een VR applicatie. Er zijn speciale VR headsets zoals de HTC Vive of de Oculus Rift, daarnaast heb je ook smartphone houders van kunststof of karton waarmee je heel kosteneffectief naar Virtual Reality content kunt kijken. Deze VR brillen zijn dankzij de mobiele smartphones ook draagbaar. Technisch stelt het eigenlijk weinig voor, het is een stuk karton dat je kunt vouwen, en een paar kunststof lenzen om het scherm mee te bekijken.

 

Welke soorten smartphone houders zijn er?

Los van de luxe VR headsets die honderden euro’s kosten heb je de smartphone houders. Dit kunnen kunststof houders zijn zoals die van Homido of de Gear VR voor Samsung Galaxy toestellen. Voor de meeste mensen zijn ook deze VR brillen nog aan de dure kant, als weggevertje voor een stichting is het meestal ook te duur. Daarnaast zijn er Cardboard houders, deze VR bril van karton werd in 2014 door Google op de markt gebracht en sindsdien hebben ze er meer dan tien miljoen exemplaren van verkocht.

 

VR bril laten bedrukken

Karton is eenvoudig te bedrukken in iedere kleur, en ook met een afbeelding zoals het logo van de stichting. De New York Times gaf ooit één miljoen exemplaren weg aan hun lezers, uiteraard met opdruk. Ook bij muziekfestivals zie je steeds vaker VR brillen met een afbeelding of logo, zoals vorig jaar in Coachella. Voor een stichting kan een VR bril met opdruk ook een uitkomst zijn. Het is een betaalbare manier om een promotiemiddel te laten maken, en naast het gebruik als viewer voor content van de stichting kun je er later nog veel meer mee doen.

 

Naast de VR bril heb je ook content nodig

Iedereen kan wel een toepassing bedenken voor een VR bril, van het bekijken van een 360 graden filmpje op YouTube tot het spelen van VR spellen of een ruimtereis maken met de VR app van de Albert Heijn. Je kunt ook VR apps laten maken, hoewel dit voor de meeste stichtingen te duur zal zijn, is het ook mogelijk om Virtual Reality presentaties online te maken. Dat is vele malen goedkoper en je trekt er als stichting veel aandacht mee.

 

Mogelijkheden voor stichtingen

Elke stichting heeft unieke doelstellingen en ook een andere samenstelling, hier zijn alvast enkele suggesties bij het gebruik van je eigen VR bril op maat:

 

  • Cadeau voor nieuwe leden: Stel je hebt een stichting over natuurbehoud, dan is een kartonnen smartphone houder een heel duurzaam en milieubewust geschenk voor nieuwe leden. Een VR bril kun je namelijk met elke smartphone gebruiken, en doorgeven aan andere mensen. Zo zal jouw stichting overal opduiken.
  • Weggevertje tijdens evenementen: Als stichting ter bescherming van dieren wil je tijdens evenementen laten zien hoe dieren lijden in de bio-industrie. Er zijn diverse 360 films die je in het middelpunt van dit leed plaatsen. Laat mensen deze beelden zien op hun eigen smartphone, uiteraard met de VR bril van de stichting en laat ze de bril later meenemen om de boodschap verder te verspreiden. Je kunt er ook een donatie aan koppelen om de kosten terug te verdienen.
  • Simulaties van ziektes en gebreken: Wanneer je als stichting opkomt voor mensen die slechtziend zijn kan het moeilijk zijn uit te leggen wat de beperking precies inhoudt. Laat een online simulatie maken, of gebruik een app die het gebrek simuleert. In Engeland is er bijvoorbeeld al een dergelijke app ontwikkeld die je diverse oogafwijkingen laat zien in praktijk.

 

Virtual Reality staat synoniem met empathie, je kunt mensen een uniek perspectief geven op de doelstellingen van jouw stichting. Als je zelf niet direct kunt bedenken hoe VR jouw stichting kan helpen, kun je advies vragen bij de specialisten op het gebied van VR applicaties en promotie met behulp van VR brillen.

Schrijf een commentaar

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *